Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Λαϊκή Συσπείρωση Ν.Αιγιαίου: Δελτίο Τύπου για το ακτοπλοϊκό



                ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Την άμεση ανάγκη λύσης του ακτοπλοϊκού προβλήματος στα νησιά των Κυκλάδων και των μικρών νησιών της Δωδεκανήσου απαίτησε ο περιφερειακός σύμβουλος Σιγάλας Βαγγέλης εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης, στην τοποθέτησή του στο Περιφερειακό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε στις 2 Μάρτη στη Σύρο.

«Κάθε φορά που μπαίνει το ζήτημα του ακτοπλοϊκού μας μιλάτε για την νησιωτικότητα... Δεν πάει άλλο. Η Κάσος έχει
μείνει χωρίς βαπόρι, το ίδιο και η Ανάφη. Πέθανε άνθρωπος στην Ανάφη και ο Δήμαρχος δεν είχε την δυνατότητα της μεταφοράς του. Η Σίκινος και η Φολέγανδρος έχουν μια φορά τη βδομάδα. Εδώ και τώρα χρειάζεται πολιτική λύση. Σήμερα να επιστρατευτεί βαπόρι για την εξυπηρέτηση των νησιών» τόνισε στην τοποθέτησή του ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Λαϊκή Συσπείρωση θέτει το ζήτημα της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης για τα νησιά του Νότιου Αιγαίου.

Υπενθυμίζουμε την σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή στις 18 Ιούλη 2014 στη Σύρο και την σχετική ανακοίνωση:



«1. Το γεγονός ότι η περιφερειακή αρχή στο μέσο του καλοκαιριού πήρε την σχετική πρωτοβουλία, καταδείχνει το μέγεθος του προβλήματος της ανεπαρκούς και πανάκριβης για τα λαϊκά στρώματα, ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών. Η κατάσταση αυτή δεν προέκυψε ξαφνικά, αλλά διαμορφώθηκε μέσα σε μια δεκαετία από την εφαρμογή των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ( κανονισμός  Ε.Ε. 3577/92 « για την εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές») και την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας με αρχή τον νόμο 2932/01. Οι παρεμβάσεις αυτές χαιρετίστηκαν από  τα κόμματα και τους τοπικούς παράγοντες του «ευρωμονόδρομου», από την Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ  μέχρι τον ΣΥΡΙΖΑ, με τα γνωστά παραμύθια του «ευρωπαϊκού κεκτημένου», του  ανταγωνισμού με κανόνες, της υγιούς επιχειρηματικότητας κ.λ.π. Θεσμοθετήθηκε έτσι η  εφοπλιστική ασυδοσία και μάλιστα με το αζημίωτο της κρατικής επιχορήγησης που έφτασε να ξεπερνά τα  εκατό ( 100) εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
   Η ζωή δικαίωσε πλήρως τις θέσεις του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης για τα αποτελέσματα που θα είχε η πλήρης παράδοση του πλαισίου λειτουργίας της ακτοπλοΐας  στα εφοπλιστικά συμφέροντα, με την αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα   της ανεπαρκούς σύνδεσης των νησιών και των πανάκριβων εισιτηρίων, που το χειμώνα για τα περισσότερα νησιά παίρνει δραματικές διαστάσεις. Οι εφοπλιστές και τα συμφέροντά τους αποκλείουν τα νησιά μας, ακόμη και το καλοκαίρι, και όχι οι αγώνες των ναυτεργατών, όπως ισχυρίζεται το μαύρο μέτωπο των προσκυνητών της «αγοράς» και της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας». Με αφορμή την πραγματικότητα της ιδιωτικής ακτοπλοΐας, όλοι και ειδικά οι νησιώτες πρέπει να βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα για το που οδηγεί η παράδοση των λιμανιών , των εθνικών οδών και γενικά των υποδομών κοινής ωφέλειας στους ιδιώτες είτε απευθείας όπως λέει η συγκυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ είτε με «αναπτυξιακές» κοινοπραξίες όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ.

2. Το ΚΚΕ και η Λαϊκή Συσπείρωση, από την πρώτη στιγμή είπαν την μοναδική αλήθεια που κρύβουν με επιμέλεια όσοι, «φιλελεύθεροι» ή «αριστεροί» προσκυνάνε την ( υγιή ή μη) καπιταλιστική αγορά : η κατάσταση της ακτοπλοΐας για τους νησιώτες και ειδικότερα τα φτωχά λαϊκά στρώματα – παραθεριστές και μόνιμους κατοίκους - θα χειροτερεύει όσο η ακτοπλοΐα  θα παραμένει στα χέρια των ακτοπλόων εφοπλιστών, όσο θα εφαρμόζονται με ευλάβεια οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως τόνισε ο Β. Σιγάλας, με δομένη την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και την επιτακτική ανάγκη να βρεθεί άμεση λύση για την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία, η Λαϊκή Συσπείρωση δεν έχει αντίρρηση να αξιοποιηθεί κάθε δυνατότητα όπως αυτή που προτείνεται με την  Ένωση Λεμβούχων, την στιγμή μάλιστα που οι μεγαλοεφοπλιστές φροντίζουν να ξεκοκαλίσουν τις επιδοτήσεις ( όπως το παράδειγμα της προσέγγισης – με επιδότηση - της Μπλού Σταρ στην Ανάφη) με πενιχρά πρακτικά αποτελέσματα.

3.  Οι νησιώτες, και ειδικά τα λαϊκά στρώματα δεν έχουν τίποτα να περιμένουν ούτε από την σημερινή ούτε και από την επόμενη περιφερειακή αρχή  που υπηρετούν όλα αυτά τα χρόνια , παρά τις υποκριτικές φιλολαϊκές τους διαπιστώσεις, τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τους εφοπλιστές. Στην ίδια ρότα βρίσκονται και οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ που ενώ φωνασκούν για τα προβλήματα, κάνουν πως δεν θυμούνται ότι έχουν στηρίξει επιθετικά το σημερινό θεσμικό πλαίσιο της εφοπλιστικής ασυδοσίας, ενώ  σήμερα  ζητάνε ακόμη μεγαλύτερες επιδοτήσεις στους εφοπλιστές  με το κόλπο  του «μεταφορικού ισοδύναμου» και τον δήθεν κρατικό φορέα που θα αναλάβει τις άγονες γραμμές αφήνοντας στους εφοπλιστές το φιλέτο.

4. Μοναδική λύση για τους νησιώτες και τα φτωχά λαϊκά στρώματα είναι αυτή που προτείνει το ΚΚΕ και η Λαϊκή Συσπείρωση  : ο Δημόσιος Ενιαίος Φορέας Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που  στα πλαίσια της Λαϊκής Οικονομίας θα λειτουργεί με βάση τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. Ο φορέας αυτός, μαζί με τον αντίστοιχο Δημόσιο  Ενιαίο Φορέα Ναυπηγοεπισκευής, στα πλαίσια του κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας, μπορούν  να δώσουν απάντηση στον ιδιότυπο αποκλεισμό που επιβάλουν  οι εφοπλιστές – ειδικά τον χειμώνα – και να βοηθήσουν  στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νησιών.»

Υπενθυμίζουμε το ψήφισμα που κατέθεσε η Λαϊκή Συσπείρωση στο Περιφερειακό Συμβούλιο στις 18-11-2014 και το οποίο δεν πέρασε.

Υπενθυμίζουμε επίσης την  ανακοίνωση στις 12 Δεκέμβρη 2014 για την περιπέτεια των τριών ημερών που χρειάστηκαν   για την μετάβαση από Σαντορίνη για   Σύρο και επιστροφή  του Βαγγέλη του Σιγάλα για δουλειά του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Μόνο η ανάπτυξη της πάλης των νησιωτών, η διεκδίκηση άμεσης λύσης στην κατεύθυνση των προτάσεων της Λαϊκής Συσπείρωσης μπορεί να φέρει ουσιαστικά  αποτελέσματα.

Ρόδος 3 Μάρτη 2015