Τα κύρια σημεία της τοποθέτησης μας στην τελευταία συνεδρίαση του
Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα το προϋπολογισμό του 2016 ήταν τα εξής:
1. Η συζήτηση για τον προϋπολογισμό έχει αντικειμενικά πολιτικό χαρακτήρα, αφού η σύνταξη του καθορίζεται από το νομικό εκείνο πλαίσιο που έχει συγκεκριμένους πολιτικούς στόχους. Αυτό το πλαίσιο είναι ο «Καλλικράτης», η στρατηγική των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, η λογική της ανταποδοτικότητας, της επιχειρηματικότητας, της λειτουργίας δηλαδή των Δήμων όχι με στόχο και κριτήριο την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών αλλά την προώθηση των κεντρικών κυβερνητικών πολιτικών. Επομένως η «καραμέλα» από μέρους του Δημάρχου, «εμείς ασχολούμαστε μόνο με την Πάρο» έχει τη γεύση της αποδοχής και της ταύτισης με την κυβερνητική πολιτική.
2.Και αυτός ο δημοτικός προϋπολογισμός σημαδεύεται από την δραστική μείωση της κρατικής χρηματοδότησης.
Αναφέρουμε χαρακτηριστικά, 2009-2014 μείωση κατά 62% περίπου, το 2015 μείωση κατά 45% σε σχέση με το 2014, για δε το δίχρονο 2016-18 με βάση το νέο μεσοπρόθεσμο προβλέπεται μείωση κατά 23% που σήμερα αντιστοιχεί στο 40% των εσόδων του Δήμου. Αντίθετα τα έσοδα από την έμμεση φορολογία των δημοτών, πλησιάζουν το 60%.
3.Η επιλογή της δημοτικής αρχής να γίνεται αδιαμαρτύρητα διαχειριστής της κυβερνητικής πολιτικής την φέρνει ολοένα
και περισσότερο απέναντι στην πλειοψηφία της παριανής κοινωνίας
και τις ανάγκες της. Η αντιφατική πολιτική της διοίκησης του Δήμου αντικειμενικά δεν έχει μέλλον και βέβαια δεν χαράζει καμιά προοπτική για τον τόπο. Από τη μια τάχα διαμαρτύρεται και από την άλλη «σπάει τη μέση πρόθυμα» στα προστάγματά της κυβερνητικής πολιτικής, αποκρύπτοντας τα αντιλαϊκό της περιεχόμενο από τον παριανό λαό.
4. Ο προϋπολογισμός που κατέθεσε η Διοίκηση του Δήμου είναι ένας προϋπολογισμός που διαχειρίζεται την φτώχεια. Άλλωστε οι προθέσεις της φάνηκαν από τις αυξήσεις των δημοτικών τελών και του πολιτιστικού τέλους. Από τον Προϋπολογισμό απουσιάζουν έργα που εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες όπως αντισεισμικά, αντιπλημμυρικά, έργα κοινωνικών υποδομών, έργα οδοποιίας, ασφάλειας κλπ. Αντίθετα στο όνομα της έλλειψης του προσωπικού, υπάρχει «απλοχεριά», σε ένα σωρό εργολαβίες που κοστίζουν «ο κούκος αηδόνι» ή σε δαπάνες που θα μπορούσε να υπάρχει «συμμάζεμα» .
5. Το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου αποδεικνύει ότι όχι μόνο
δεν υπάρχει χρηματοδότηση για νέα έργα υποδομής, αλλά η
αδυναμία συντήρησης των υπαρχόντων έργων (σχολικά κτίρια,
οδικό δίκτυο, αθλητικές εγκαταστάσεις κλπ) τα οδηγεί σε
κατάρρευση.
Είναι γνωστό ότι τα χρήματα των ελλήνων και ευρωπαίων πολιτών που χρηματοδοτούν τα προγράμματα ΕΣΠΑ αξιοποιούνται κύρια για τις ανάγκες ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του μεγάλου κεφαλαίου και δεν υπάρχει σχεδιασμός εκτεταμένων παρεμβάσεων για την επίλυση μεγάλων λαϊκών προβλημάτων. Παρόλα αυτά μας προβληματίζει η απουσία οποιασδήποτε αναφοράς, κινητικότητας ή προετοιμασίας σχετικά με το ΕΣΠΑ από μέρους της δημοτικής αρχής.
Είναι φανερό, ότι η πολιτική μας αντίληψη και πρακτική, βρίσκεται σε άλλη κατεύθυνση από αυτή της δημοτικής αρχής αλλά και των άλλων δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης. Άλλωστε η δημοτική αρχή Βλαχογιάννη αυτή την πολιτική υλοποιούσε και η ΚΕΠ-ΟΣΑ «αγκαλιασμένη σφικτά» με την κυβερνητική πολιτική βιώνει τα αδιέξοδα της.
Καταψηφίσαμε λοιπόν τον προϋπολογισμό και διεκδικούμε:
* Πλήρη χρηματοδότηση των δήμων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
* Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για όλες τις δραστηριότητες του δήμου, των νομικών προσώπων του και των δημοτικών επιχειρήσεων με βάση τις ανάγκες μας στα πλαίσια της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Κάλυψη των υπερωριών του υπάρχοντος προσωπικού για τις επιπλέον ώρες εργασίας.
* Μείωση των ανταποδοτικών τελών και φόρων για τα νοικοκυριά, τους αυτοαπασχολούμενους, αυξάνοντας παράλληλα αυτά των τραπεζών, πολυκαταστημάτων και των μεγάλων επιχειρήσεων.
* Αξιοποίηση του νέου ΕΣΠΑ για έργα βασικών υποδομών που ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τους μεγαλοεργολάβους και τα συμφέροντα.
Πάρος 1/12/2015
1. Η συζήτηση για τον προϋπολογισμό έχει αντικειμενικά πολιτικό χαρακτήρα, αφού η σύνταξη του καθορίζεται από το νομικό εκείνο πλαίσιο που έχει συγκεκριμένους πολιτικούς στόχους. Αυτό το πλαίσιο είναι ο «Καλλικράτης», η στρατηγική των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, η λογική της ανταποδοτικότητας, της επιχειρηματικότητας, της λειτουργίας δηλαδή των Δήμων όχι με στόχο και κριτήριο την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών αλλά την προώθηση των κεντρικών κυβερνητικών πολιτικών. Επομένως η «καραμέλα» από μέρους του Δημάρχου, «εμείς ασχολούμαστε μόνο με την Πάρο» έχει τη γεύση της αποδοχής και της ταύτισης με την κυβερνητική πολιτική.
2.Και αυτός ο δημοτικός προϋπολογισμός σημαδεύεται από την δραστική μείωση της κρατικής χρηματοδότησης.
Αναφέρουμε χαρακτηριστικά, 2009-2014 μείωση κατά 62% περίπου, το 2015 μείωση κατά 45% σε σχέση με το 2014, για δε το δίχρονο 2016-18 με βάση το νέο μεσοπρόθεσμο προβλέπεται μείωση κατά 23% που σήμερα αντιστοιχεί στο 40% των εσόδων του Δήμου. Αντίθετα τα έσοδα από την έμμεση φορολογία των δημοτών, πλησιάζουν το 60%.
3.Η επιλογή της δημοτικής αρχής να γίνεται αδιαμαρτύρητα διαχειριστής της κυβερνητικής πολιτικής την φέρνει ολοένα
και περισσότερο απέναντι στην πλειοψηφία της παριανής κοινωνίας
και τις ανάγκες της. Η αντιφατική πολιτική της διοίκησης του Δήμου αντικειμενικά δεν έχει μέλλον και βέβαια δεν χαράζει καμιά προοπτική για τον τόπο. Από τη μια τάχα διαμαρτύρεται και από την άλλη «σπάει τη μέση πρόθυμα» στα προστάγματά της κυβερνητικής πολιτικής, αποκρύπτοντας τα αντιλαϊκό της περιεχόμενο από τον παριανό λαό.
4. Ο προϋπολογισμός που κατέθεσε η Διοίκηση του Δήμου είναι ένας προϋπολογισμός που διαχειρίζεται την φτώχεια. Άλλωστε οι προθέσεις της φάνηκαν από τις αυξήσεις των δημοτικών τελών και του πολιτιστικού τέλους. Από τον Προϋπολογισμό απουσιάζουν έργα που εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες όπως αντισεισμικά, αντιπλημμυρικά, έργα κοινωνικών υποδομών, έργα οδοποιίας, ασφάλειας κλπ. Αντίθετα στο όνομα της έλλειψης του προσωπικού, υπάρχει «απλοχεριά», σε ένα σωρό εργολαβίες που κοστίζουν «ο κούκος αηδόνι» ή σε δαπάνες που θα μπορούσε να υπάρχει «συμμάζεμα» .
5. Το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου αποδεικνύει ότι όχι μόνο
δεν υπάρχει χρηματοδότηση για νέα έργα υποδομής, αλλά η
αδυναμία συντήρησης των υπαρχόντων έργων (σχολικά κτίρια,
οδικό δίκτυο, αθλητικές εγκαταστάσεις κλπ) τα οδηγεί σε
κατάρρευση.
Είναι γνωστό ότι τα χρήματα των ελλήνων και ευρωπαίων πολιτών που χρηματοδοτούν τα προγράμματα ΕΣΠΑ αξιοποιούνται κύρια για τις ανάγκες ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του μεγάλου κεφαλαίου και δεν υπάρχει σχεδιασμός εκτεταμένων παρεμβάσεων για την επίλυση μεγάλων λαϊκών προβλημάτων. Παρόλα αυτά μας προβληματίζει η απουσία οποιασδήποτε αναφοράς, κινητικότητας ή προετοιμασίας σχετικά με το ΕΣΠΑ από μέρους της δημοτικής αρχής.
Είναι φανερό, ότι η πολιτική μας αντίληψη και πρακτική, βρίσκεται σε άλλη κατεύθυνση από αυτή της δημοτικής αρχής αλλά και των άλλων δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης. Άλλωστε η δημοτική αρχή Βλαχογιάννη αυτή την πολιτική υλοποιούσε και η ΚΕΠ-ΟΣΑ «αγκαλιασμένη σφικτά» με την κυβερνητική πολιτική βιώνει τα αδιέξοδα της.
Καταψηφίσαμε λοιπόν τον προϋπολογισμό και διεκδικούμε:
* Πλήρη χρηματοδότηση των δήμων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
* Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για όλες τις δραστηριότητες του δήμου, των νομικών προσώπων του και των δημοτικών επιχειρήσεων με βάση τις ανάγκες μας στα πλαίσια της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Κάλυψη των υπερωριών του υπάρχοντος προσωπικού για τις επιπλέον ώρες εργασίας.
* Μείωση των ανταποδοτικών τελών και φόρων για τα νοικοκυριά, τους αυτοαπασχολούμενους, αυξάνοντας παράλληλα αυτά των τραπεζών, πολυκαταστημάτων και των μεγάλων επιχειρήσεων.
* Αξιοποίηση του νέου ΕΣΠΑ για έργα βασικών υποδομών που ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τους μεγαλοεργολάβους και τα συμφέροντα.
Πάρος 1/12/2015