Θεωρούμε
καθήκον μας και υποχρέωσή μας να ενημερώσουμε και να προειδοποιήσουμε
όλους τους συμπολίτες μας, αλλά πρέπει και σεις να μας ακούσετε με
μεγαλύτερη προσοχή, για τις τεράστιες περιβαλλοντικές και οικονομικές επιπτώσεις που θα έχει για το μέλλον του νησιού η παραπάνω «επένδυση» και αυτό γιατί όλοι μας πρέπει να γνωρίζουμε ότι:
1-Κάθε Α/Γ θα ξεπερνάει σε ύψος και αυτό ακόμα το άγαλμα της Ελευθερίας της Νέας Υόρκης που είναι 93 μέτρα. Δηλαδή, θα ξεπερνάει το ύψος μιας πολυκατοικίας 30 ορόφων.
2-Κάθε Α/Γ χρειάζεται ένα πλάτωμα που θα ξεπερνά κατά πολύ, μαζί με τη διασπορά των εκχωματώσεων και των εκβραχισμών, τα 7 με 8 στρέμματα.
3-Για τη στερέωση κάθε Α/Γ θα χρειαστεί άνοιγμα βάσης διατάσεων 16χ16χ2,5-3μέτρα βάθος. Δηλαδή, περίπου 800Μ3 μπετόν για την κάθε μια. Για τη στερέωση των 36 Α/Γ θα χρειαστούν περίπου 30.000 κυβικά μέτρα οπλισμένου μπετόν. Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, με το υλικό αυτό είναι δυνατόν να κτιστούν 250-270 μονοκατοικίες των 100 τετραγωνικών μέτρων για να στεγάσουν 1.000 κατοίκους! Ένας ολόκληρος οικισμός! Αν δε, υπολογίσουμε και τα συνοδά έργα τότε θα απαιτηθεί πολύ περισσότερο μπετόν.
4-Οι υπάρχοντες δρόμοι (αν υπάρχουν) ή αυτοί που θα ανοιχτούν θα πρέπει να είναι σχεδιασμένοι για να υποδεχτούν οχήματα 40-50 μέτρων και για φορτία 40 τόνων και άνω. Επίσης και τα γερανοφόρα οχήματα που θα χρησιμοποιηθούν για την εγκατάσταση κάθε Α/Γ είναι τεράστια σε μέγεθος και όγκο. Πάντως, δρόμοι 5 και 6 μέτρων που λένε οι επενδυτές και οι περιβαλλοντικές μελέτες δεν φτάνουν με τίποτα. Είναι δυνατόν να στρίψουν φορτηγά τέτοιου όγκου σε τόσο μικρού πλάτους δρόμους; Πως θα ανέβουν στους χώρους εγκατάστασης των Α/Γ;
5-Σχεδόν όλες οι κορυφογραμμές των βουνών του νησιού θα μετατραπούν σε ένα απέραντο αιολικό πάρκο, με καταστροφικές συνέπειες στην χλωρίδα – πανίδα του νησιού και μη αναστρέψιμες περιβαλλοντικές αλλοιώσεις (υπάρχουν αντίστοιχα παραδείγματα στην Εύβοια, στη Κρήτη και αλλού).
6-Η μαζική εξάπλωσή τους στο νησί, γιατί τρώγοντας έρχεται η όρεξη, θα έχει τεράστια επίπτωση στο κυκλαδίτικο νησιωτικό τοπίο τόσο εξαιτίας του ασύμβατου μεγέθους όσο και εξαιτίας των εκτεταμένων επεμβάσεων (δρόμοι, δίκτυα, σταθμοί, υποσταθμοί, κ.λ.π.).
7-Θα υπάρξουν σοβαρές συνέπειες στην ανθρώπινη υγεία από τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία των ανεμογεννητριών καθώς και σημαντική όχληση από τον παραγόμενο θόρυβό τους.
8-Η μαζική εγκατάσταση Αιολικών Πάρκων θα έχει τραγικές συνέπειες στην πρώτιστη οικονομική δραστηριότητα του νησιού που είναι ο τουρισμός. Το σχεδιαζόμενο έγκλημα σε βάρος του απλού και λιτού κυκλαδίτικου φυσικού περιβάλλοντος του νησιού μας, θα καταφέρει ισχυρό πλήγμα και στον τουρισμό.
Όπου τοποθετήθηκαν ανεμογεννήτριες, οι τιμές των ακινήτων των γύρω περιοχών έπεσαν κατακόρυφα και ο τουρισμός μειώθηκε. Από έρευνες στη Δανία, αλλά και στην Εύβοια διαπιστώθηκε ότι ο τουρισμός μειώθηκε κατά 30-40%, λόγω αυτού του προβλήματος. Μετά από αυτό, ακόμα και στη Δανία, οι περιοχές τουριστικού προορισμού παραμένουν ελεύθερες από οποιαδήποτε εγκατάσταση ανεμογεννητριών.
9-Ανεξάρτητα από τα επιχειρήματα, τις υποσχέσεις και «δεσμεύσεις» της εταιρείας και των υποστηρικτών της σήμερα, ώσπου να μας βάλουν στο χέρι, φεύγοντας μετά από 20-25 χρόνια λειτουργίας, χωρίς να αποκλείεται η παράταση, θα αφήσουν πίσω τους ένα τοπίο διαλυμένο με τεράστιους όγκους μπετόν αρμέ και παλιοσίδερα! Στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, 20.000 Α/Γ είναι παρατημένες στα βουνά της, διότι για τις εταιρείες το κόστος αποκαθήλωσης είναι τεράστιο. Αυτά θα είναι τα μνημεία που θα μας αφήσουν.
10-Σε ότι αφορά τις θέσεις εργασίας που διατυμπανίζουν οι εταιρείες και οι αβανταδόροι τους, αν εξαιρέσουμε το στάδιο της κατασκευής, που σε μεγάλο βαθμό θα καλυφθεί από μεταφερόμενα ειδικευμένα συνεργεία, στο στάδιο της λειτουργίας θα απασχολούνται το πολύ 2 άτομα και αυτοί ειδικευμένοι. Οι εργασίες συντήρησης και επισκευής θα γίνονται από εξειδικευμένα συνεργεία που θα έρχονται από την Αθήνα και ο έλεγχος της λειτουργίας θα γίνεται με συστήματα τηλεειδοποίησης, με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας.
11-Τέλος κανένα οικονομικό όφελος δεν προβλέπεται από την εγκατάσταση των Α/Γ για τους κατοίκους του νησιού μας, εκτός του «ανταποδοτικού» τέλους προς ΟΤΑ (τέλος που ο ν.3851/2010 μειώνει από 3% σε 1,7%) που και αυτό είναι επισφαλές. Αλλά αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί «επιχείρημα» προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ο τόπος μας – αφού καταστραφεί – σε πεδίο ατέλειωτης κερδοφορίας των όποιων επιχειρηματικών ομίλων «με τα έξοδα πληρωμένα από την τσέπη μας». Το παραπάνω είναι το τυράκι στη φάκα για να καμφούν οι αντιδράσεις. Τι να τα κάνει τα ψίχουλα ο Δήμος –εάν, εφόσον και όταν τα πάρει, αν θα τα πάρει – όταν μια σειρά επαγγελματικές κατηγορίες - (Ξενοδοχεία, δωμάτια, εστιατόρια, καφέ κ.λ.π.) θα έχουν καταστραφεί;
Για όλους τους παραπάνω λόγους, αλλά και για ακόμα περισσότερους, θα πρέπει να είμαστε σε επαγρύπνηση, ετοιμοπόλεμοι και αποφασισμένοι για το οτιδήποτε.
1-Κάθε Α/Γ θα ξεπερνάει σε ύψος και αυτό ακόμα το άγαλμα της Ελευθερίας της Νέας Υόρκης που είναι 93 μέτρα. Δηλαδή, θα ξεπερνάει το ύψος μιας πολυκατοικίας 30 ορόφων.
2-Κάθε Α/Γ χρειάζεται ένα πλάτωμα που θα ξεπερνά κατά πολύ, μαζί με τη διασπορά των εκχωματώσεων και των εκβραχισμών, τα 7 με 8 στρέμματα.
3-Για τη στερέωση κάθε Α/Γ θα χρειαστεί άνοιγμα βάσης διατάσεων 16χ16χ2,5-3μέτρα βάθος. Δηλαδή, περίπου 800Μ3 μπετόν για την κάθε μια. Για τη στερέωση των 36 Α/Γ θα χρειαστούν περίπου 30.000 κυβικά μέτρα οπλισμένου μπετόν. Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, με το υλικό αυτό είναι δυνατόν να κτιστούν 250-270 μονοκατοικίες των 100 τετραγωνικών μέτρων για να στεγάσουν 1.000 κατοίκους! Ένας ολόκληρος οικισμός! Αν δε, υπολογίσουμε και τα συνοδά έργα τότε θα απαιτηθεί πολύ περισσότερο μπετόν.
4-Οι υπάρχοντες δρόμοι (αν υπάρχουν) ή αυτοί που θα ανοιχτούν θα πρέπει να είναι σχεδιασμένοι για να υποδεχτούν οχήματα 40-50 μέτρων και για φορτία 40 τόνων και άνω. Επίσης και τα γερανοφόρα οχήματα που θα χρησιμοποιηθούν για την εγκατάσταση κάθε Α/Γ είναι τεράστια σε μέγεθος και όγκο. Πάντως, δρόμοι 5 και 6 μέτρων που λένε οι επενδυτές και οι περιβαλλοντικές μελέτες δεν φτάνουν με τίποτα. Είναι δυνατόν να στρίψουν φορτηγά τέτοιου όγκου σε τόσο μικρού πλάτους δρόμους; Πως θα ανέβουν στους χώρους εγκατάστασης των Α/Γ;
5-Σχεδόν όλες οι κορυφογραμμές των βουνών του νησιού θα μετατραπούν σε ένα απέραντο αιολικό πάρκο, με καταστροφικές συνέπειες στην χλωρίδα – πανίδα του νησιού και μη αναστρέψιμες περιβαλλοντικές αλλοιώσεις (υπάρχουν αντίστοιχα παραδείγματα στην Εύβοια, στη Κρήτη και αλλού).
6-Η μαζική εξάπλωσή τους στο νησί, γιατί τρώγοντας έρχεται η όρεξη, θα έχει τεράστια επίπτωση στο κυκλαδίτικο νησιωτικό τοπίο τόσο εξαιτίας του ασύμβατου μεγέθους όσο και εξαιτίας των εκτεταμένων επεμβάσεων (δρόμοι, δίκτυα, σταθμοί, υποσταθμοί, κ.λ.π.).
7-Θα υπάρξουν σοβαρές συνέπειες στην ανθρώπινη υγεία από τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία των ανεμογεννητριών καθώς και σημαντική όχληση από τον παραγόμενο θόρυβό τους.
8-Η μαζική εγκατάσταση Αιολικών Πάρκων θα έχει τραγικές συνέπειες στην πρώτιστη οικονομική δραστηριότητα του νησιού που είναι ο τουρισμός. Το σχεδιαζόμενο έγκλημα σε βάρος του απλού και λιτού κυκλαδίτικου φυσικού περιβάλλοντος του νησιού μας, θα καταφέρει ισχυρό πλήγμα και στον τουρισμό.
Όπου τοποθετήθηκαν ανεμογεννήτριες, οι τιμές των ακινήτων των γύρω περιοχών έπεσαν κατακόρυφα και ο τουρισμός μειώθηκε. Από έρευνες στη Δανία, αλλά και στην Εύβοια διαπιστώθηκε ότι ο τουρισμός μειώθηκε κατά 30-40%, λόγω αυτού του προβλήματος. Μετά από αυτό, ακόμα και στη Δανία, οι περιοχές τουριστικού προορισμού παραμένουν ελεύθερες από οποιαδήποτε εγκατάσταση ανεμογεννητριών.
9-Ανεξάρτητα από τα επιχειρήματα, τις υποσχέσεις και «δεσμεύσεις» της εταιρείας και των υποστηρικτών της σήμερα, ώσπου να μας βάλουν στο χέρι, φεύγοντας μετά από 20-25 χρόνια λειτουργίας, χωρίς να αποκλείεται η παράταση, θα αφήσουν πίσω τους ένα τοπίο διαλυμένο με τεράστιους όγκους μπετόν αρμέ και παλιοσίδερα! Στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, 20.000 Α/Γ είναι παρατημένες στα βουνά της, διότι για τις εταιρείες το κόστος αποκαθήλωσης είναι τεράστιο. Αυτά θα είναι τα μνημεία που θα μας αφήσουν.
10-Σε ότι αφορά τις θέσεις εργασίας που διατυμπανίζουν οι εταιρείες και οι αβανταδόροι τους, αν εξαιρέσουμε το στάδιο της κατασκευής, που σε μεγάλο βαθμό θα καλυφθεί από μεταφερόμενα ειδικευμένα συνεργεία, στο στάδιο της λειτουργίας θα απασχολούνται το πολύ 2 άτομα και αυτοί ειδικευμένοι. Οι εργασίες συντήρησης και επισκευής θα γίνονται από εξειδικευμένα συνεργεία που θα έρχονται από την Αθήνα και ο έλεγχος της λειτουργίας θα γίνεται με συστήματα τηλεειδοποίησης, με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας.
11-Τέλος κανένα οικονομικό όφελος δεν προβλέπεται από την εγκατάσταση των Α/Γ για τους κατοίκους του νησιού μας, εκτός του «ανταποδοτικού» τέλους προς ΟΤΑ (τέλος που ο ν.3851/2010 μειώνει από 3% σε 1,7%) που και αυτό είναι επισφαλές. Αλλά αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί «επιχείρημα» προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ο τόπος μας – αφού καταστραφεί – σε πεδίο ατέλειωτης κερδοφορίας των όποιων επιχειρηματικών ομίλων «με τα έξοδα πληρωμένα από την τσέπη μας». Το παραπάνω είναι το τυράκι στη φάκα για να καμφούν οι αντιδράσεις. Τι να τα κάνει τα ψίχουλα ο Δήμος –εάν, εφόσον και όταν τα πάρει, αν θα τα πάρει – όταν μια σειρά επαγγελματικές κατηγορίες - (Ξενοδοχεία, δωμάτια, εστιατόρια, καφέ κ.λ.π.) θα έχουν καταστραφεί;
Για όλους τους παραπάνω λόγους, αλλά και για ακόμα περισσότερους, θα πρέπει να είμαστε σε επαγρύπνηση, ετοιμοπόλεμοι και αποφασισμένοι για το οτιδήποτε.