Ερώτηση για τα μεγάλα προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών κατέθεσε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, στην οποία αναφέρει:
«Η διακοπή της σύνδεσης Ιθάκης - Κεφαλονιάς και με την Πάτρα επιδεινώνει τα οξυμένα προβλήματα, βάζει σε άμεσο κίνδυνο το λαό του νησιού. Τα ίδια προβλήματα τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης αντιμετωπίζουν τα νησιά του Β. Αιγαίου και των Κυκλάδων. Οι εφοπλιστές ζητούν νέα
προνόμια και κρατικό χρήμα για τις "άγονες γραμμές", με ομηρία των νησιωτών, ενώ η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνεχίζει την αντιλαϊκή πολιτική.
Το κράτος επιδότησε τους εφοπλιστές για τις "άγονες γραμμές" με 70 εκ. ευρώ το 2014 και συνολικά με 1 δισ. ευρώ την περίοδο 2002 - 2014. Όσο τα πλοία είναι ιδιοκτησία των εφοπλιστών και λειτουργούν με μοναδικό κριτήριο το κέρδος τους, το χρόνιο πρόβλημα της ανεπαρκούς εξυπηρέτησης των νησιών θα οξύνεται. Η στρατηγική της ΕΕ, με τον Κανονισμό 3577/92 που κατάργησε το "Cabotage", η απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών και η κοινή ναυτιλιακή πολιτική υπηρετεί την κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών.
Πως τοποθετείται η Επιτροπή στα δίκαια λαϊκά αιτήματα για: Σύγχρονες - ασφαλείς - φτηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καθημερινή σύνδεση των νησιών μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα, όλο το χρόνο. Κατάργηση του Κανονισμού 3577/92. Εξασφάλιση πλήρους και σταθερής δουλειάς στους ναυτεργάτες με ασφαλείς, ανθρώπινες συνθήκες εργασίας. Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια και λιμενικές υπηρεσίες. Κατάργηση του αφορολόγητου των εφοπλιστών, αύξηση της φορολογίας του μεγάλου κεφαλαίου με 45%».
«Η διακοπή της σύνδεσης Ιθάκης - Κεφαλονιάς και με την Πάτρα επιδεινώνει τα οξυμένα προβλήματα, βάζει σε άμεσο κίνδυνο το λαό του νησιού. Τα ίδια προβλήματα τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης αντιμετωπίζουν τα νησιά του Β. Αιγαίου και των Κυκλάδων. Οι εφοπλιστές ζητούν νέα
προνόμια και κρατικό χρήμα για τις "άγονες γραμμές", με ομηρία των νησιωτών, ενώ η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνεχίζει την αντιλαϊκή πολιτική.
Το κράτος επιδότησε τους εφοπλιστές για τις "άγονες γραμμές" με 70 εκ. ευρώ το 2014 και συνολικά με 1 δισ. ευρώ την περίοδο 2002 - 2014. Όσο τα πλοία είναι ιδιοκτησία των εφοπλιστών και λειτουργούν με μοναδικό κριτήριο το κέρδος τους, το χρόνιο πρόβλημα της ανεπαρκούς εξυπηρέτησης των νησιών θα οξύνεται. Η στρατηγική της ΕΕ, με τον Κανονισμό 3577/92 που κατάργησε το "Cabotage", η απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών και η κοινή ναυτιλιακή πολιτική υπηρετεί την κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών.
Πως τοποθετείται η Επιτροπή στα δίκαια λαϊκά αιτήματα για: Σύγχρονες - ασφαλείς - φτηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καθημερινή σύνδεση των νησιών μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα, όλο το χρόνο. Κατάργηση του Κανονισμού 3577/92. Εξασφάλιση πλήρους και σταθερής δουλειάς στους ναυτεργάτες με ασφαλείς, ανθρώπινες συνθήκες εργασίας. Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια και λιμενικές υπηρεσίες. Κατάργηση του αφορολόγητου των εφοπλιστών, αύξηση της φορολογίας του μεγάλου κεφαλαίου με 45%».