Η
κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ φρόντισε πριν τη διάλυση της βουλής να εκπληρώσει
βασικές της δεσμεύσεις, στο ντόπιο και πολυεθνικό κεφάλαιο, όπως και
αυτή της ιδιωτικοποίησης των 14 αεροδρομίων (Θεσσαλονίκης,
Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω,
Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου).
Έτσι με απόφαση της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, τα περιφερειακά αεροδρόμια εκχωρούνται στην κοινοπραξία της γερμανικής «Fraport - SlentelLtd»με τον όμιλο Κοπελούζου, βάσει συμφωνίας που είχαν κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ.
«Η δουλειά ήταν στο μάστορη», όπως λέει ο λαός μας, από καιρό. Προτού γίνει κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, εστίαζε την αντίθεσή του στο «τίμημα», μιλούσε για «ξεπούλημα», αποδεχόμενος τις ιδιωτικοποιήσεις. Εστίαζε στο ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ το οποίο θα… καταργούσε. Συνειδητά άφηνε στο
απυρόβλητο τη στρατηγική της Ε.Ε., στην οποίαν συμφώνησαν και οι Ελληνικές κυβερνήσεις και όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, για την απελευθέρωση των αερομεταφορών, των μεταφορών γενικότερα, της ενέργειας κλπ.
Το ψέμα βέβαια έχει κοντά ποδάρια. Από την υπεράσπιση του «δημόσιου χαρακτήρα των αεροδρομίων» που υποσχόταν ο κος Τσίπρας στην προεκλογική του ομιλία στη Ρόδο, πέρασε στο «ικανοποιητικό» τίμημα και την ιδιωτικοποίηση.
Από την «κατάργηση» του ΤΑΙΠΕΔ που εξάγγειλε η κα Βαλαβάνη με την υπουργοποίησή της, πέρασε στην θεαματική διατήρησή του.
Οι βουλευτές και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ στηρίζουν την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, διαφωνούν (;) με το «ξεπούλημα» των αεροδρομίων. Ο τυχοδιωκτισμός σε επαγγελματική βάση….
Οι ιδιωτικοποιήσεις, όπως κι αν γίνουν, αποτελούν παράγοντα αναθέρμανσης της καπιταλιστικής οικονομίας, αφού επενδύεται ένα μέρος από τα λιμνάζοντα συσσωρευμένα κεφάλαια, προκειμένου να παραχθεί νέο κέρδος.
Αυτό, όμως, γίνεται σε βάρος των εργαζομένων και συνολικά των λαϊκών στρωμάτων. Οι εργασιακές σχέσεις σ' αυτά τα αεροδρόμια θα χειροτερέψουν, όπως έγινε άλλωστε και στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», με την παραχώρησή του στη «Χόχτιφ». 'Η με την παραχώρηση μέρους της δραστηριότητας του ΟΛΠ στην κινεζική «Cosco».
Οι υπηρεσίες θα γίνουν ακριβότερες για τους ταξιδιώτες και κυρίως για τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών μας, όπου συχνά το αεροπλάνο είναι το μόνο μέσο για να φτάσουμε έγκαιρα στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Η αξιοποίηση της δυνατότητας που παρέχεται μέσω της ιδιωτικοποίησης στο επιχειρηματικό όμιλο να επεκτείνει τις δραστηριότητες και σε επίπεδο μεγάλων εμπορικών κέντρων θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στους μικροεπαγγελματίες του κλάδου.
Επιπλέον ο επιχειρηματικός όμιλος θα καθορίζει την πολιτική κίνησης των αεροσκαφών αλλά και την επιβατική κίνηση σε περιοχές όπως τα νησιά μας που είναι πύλες εισόδου και εξόδου από τη χώρα, με βάση τα γενικότερα συμφέροντά του.
Επιβεβαιώνεται έτσι ότι η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών είναι ασύμβατη με τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων και την πολιτική της ΕΕ και γι' αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί αγωνιστικά απ' το λαό στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός κεντρικού δημόσιου φορέα των μεταφορών.
Έτσι με απόφαση της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, τα περιφερειακά αεροδρόμια εκχωρούνται στην κοινοπραξία της γερμανικής «Fraport - SlentelLtd»με τον όμιλο Κοπελούζου, βάσει συμφωνίας που είχαν κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ.
«Η δουλειά ήταν στο μάστορη», όπως λέει ο λαός μας, από καιρό. Προτού γίνει κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, εστίαζε την αντίθεσή του στο «τίμημα», μιλούσε για «ξεπούλημα», αποδεχόμενος τις ιδιωτικοποιήσεις. Εστίαζε στο ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ το οποίο θα… καταργούσε. Συνειδητά άφηνε στο
απυρόβλητο τη στρατηγική της Ε.Ε., στην οποίαν συμφώνησαν και οι Ελληνικές κυβερνήσεις και όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, για την απελευθέρωση των αερομεταφορών, των μεταφορών γενικότερα, της ενέργειας κλπ.
Το ψέμα βέβαια έχει κοντά ποδάρια. Από την υπεράσπιση του «δημόσιου χαρακτήρα των αεροδρομίων» που υποσχόταν ο κος Τσίπρας στην προεκλογική του ομιλία στη Ρόδο, πέρασε στο «ικανοποιητικό» τίμημα και την ιδιωτικοποίηση.
Από την «κατάργηση» του ΤΑΙΠΕΔ που εξάγγειλε η κα Βαλαβάνη με την υπουργοποίησή της, πέρασε στην θεαματική διατήρησή του.
Οι βουλευτές και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ στηρίζουν την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, διαφωνούν (;) με το «ξεπούλημα» των αεροδρομίων. Ο τυχοδιωκτισμός σε επαγγελματική βάση….
Οι ιδιωτικοποιήσεις, όπως κι αν γίνουν, αποτελούν παράγοντα αναθέρμανσης της καπιταλιστικής οικονομίας, αφού επενδύεται ένα μέρος από τα λιμνάζοντα συσσωρευμένα κεφάλαια, προκειμένου να παραχθεί νέο κέρδος.
Αυτό, όμως, γίνεται σε βάρος των εργαζομένων και συνολικά των λαϊκών στρωμάτων. Οι εργασιακές σχέσεις σ' αυτά τα αεροδρόμια θα χειροτερέψουν, όπως έγινε άλλωστε και στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», με την παραχώρησή του στη «Χόχτιφ». 'Η με την παραχώρηση μέρους της δραστηριότητας του ΟΛΠ στην κινεζική «Cosco».
Οι υπηρεσίες θα γίνουν ακριβότερες για τους ταξιδιώτες και κυρίως για τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών μας, όπου συχνά το αεροπλάνο είναι το μόνο μέσο για να φτάσουμε έγκαιρα στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Η αξιοποίηση της δυνατότητας που παρέχεται μέσω της ιδιωτικοποίησης στο επιχειρηματικό όμιλο να επεκτείνει τις δραστηριότητες και σε επίπεδο μεγάλων εμπορικών κέντρων θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στους μικροεπαγγελματίες του κλάδου.
Επιπλέον ο επιχειρηματικός όμιλος θα καθορίζει την πολιτική κίνησης των αεροσκαφών αλλά και την επιβατική κίνηση σε περιοχές όπως τα νησιά μας που είναι πύλες εισόδου και εξόδου από τη χώρα, με βάση τα γενικότερα συμφέροντά του.
Επιβεβαιώνεται έτσι ότι η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών είναι ασύμβατη με τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων και την πολιτική της ΕΕ και γι' αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί αγωνιστικά απ' το λαό στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός κεντρικού δημόσιου φορέα των μεταφορών.