Νέα “κατορθώματα” της ασυδοσίας των ακτοπλόων εφοπλιστών με την
κάλυψη της “για δεύτερη φορά “αριστερής” κυβέρνησης : αποκλεισμός της
Σαντορίνης από Σύρο και Κρήτη ! Στο μέσο του φθινοπώρου οι κάτοικοι
της Σαντορίνης μπορούν να ταξιδέψουν για Σύρο ή την Κρήτη μόνο με
διανυκτέρευση και μέσω Πειραιά ( με το αντίστοιχο κόστος) !
Προφανώς η “ανάπτυξη” που εξασφαλίζουν για χρόνια οι εφοπλιστές, δεν αρκεί για στοιχειώδη συγκοινωνία μεταξύ
των νησιών μας ούτε και χωράει τις ανάγκες των νησιωτών.... Αρκεί η “αρπαχτή” του καλοκαιριού ενώ για τον υπόλοιπο χρόνο οι νησιώτες ας ... μεταναστεύσουν .
Η πρόσφατη ( ελέω μνημονίου 3) κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, δηλαδή ενός από τα ελάχιστα μέτρα που προβλέπονταν ως αντιστάθμιση της πολιτικής που θεωρεί τα νησιά ως τουριστικά ταμεία χωρίς εργαζόμενους, δείχνει την αντίληψη και της σημερινής, δήθεν αριστερής, κυβέρνησης. Δείχνει ακόμη και την υποκρισία των τοπικών αιρετών ( βουλευτών,δημάρχων, περιφερειάρχη κλπ) που διαμαρτύρονται για τα προβλήματα, αλλά στηρίζουν την πολιτική που τα γεννάει !
Η κατάσταση αυτή δεν προέκυψε ξαφνικά, ούτε είναι προϊόν των μνημονίων και της κρίσης που ζούμε, αλλά διαμορφώθηκε μέσα σε μια δεκαετία από την εφαρμογή των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ( κανονισμός Ε.Ε. 3577/92 « για την εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές») και την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας με αρχή τον νόμο 2932/01. Οι παρεμβάσεις αυτές χαιρετίστηκαν από τα κόμματα και τους τοπικούς παράγοντες του «ευρωπαϊκού προσανατολισμού» με τα γνωστά παραμύθια του «ευρωπαϊκού κεκτημένου», του ανταγωνισμού με κανόνες, της υγιούς επιχειρηματικότητας κ.λ.π. Θεσμοθετήθηκε έτσι η εφοπλιστική ασυδοσία και μάλιστα με το αζημίωτο της κρατικής επιχορήγησης που έφτασε να ξεπερνά τα εκατό ( 100) εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Η ζωή, δυστυχώς, δικαιώνει πλήρως τις θέσεις του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης για τα αποτελέσματα που φέρνει η πλήρης παράδοση του πλαισίου λειτουργίας της ακτοπλοΐας στα εφοπλιστικά συμφέροντα, με την αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα της ανεπαρκούς σύνδεσης των νησιών και των πανάκριβων εισιτηρίων, που το χειμώνα για τα περισσότερα νησιά παίρνει δραματικές διαστάσεις. Οι εφοπλιστές και τα συμφέροντά τους αποκλείουν τα νησιά μας, ακόμη και το καλοκαίρι, και όχι οι αγώνες των ναυτεργατών, όπως ισχυρίζεται το μαύρο μέτωπο των προσκυνητών της «αγοράς» και της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας».
Με αφορμή την πραγματικότητα της ιδιωτικής ακτοπλοΐας, όλοι και ειδικά οι νησιώτες πρέπει να βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα για το που οδηγεί η παράδοση των λιμανιών , των εθνικών οδών και γενικά των υποδομών κοινής ωφέλειας στους ιδιώτες που εφαρμόζει ταχύτατα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ με την στήριξη ΝΔ- ΠΑΣΟΚ – Ποτάμι, είτε απευθείας είτε με «αναπτυξιακές» κοινοπραξίες.
Μοναδική λύση για τους νησιώτες και τα φτωχά λαϊκά στρώματα είναι ο αγώνας στην κατεύθυνση που προτείνει το ΚΚΕ και η Λαϊκή Συσπείρωση : ο Δημόσιος Ενιαίος Φορέας Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που στα πλαίσια της Λαϊκής Οικονομίας θα λειτουργεί με βάση τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. Ο φορέας αυτός, μαζί με τον αντίστοιχο Δημόσιο Ενιαίο Φορέα Ναυπηγοεπισκευής, στα πλαίσια του κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας, μπορούν να δώσουν απάντηση στον ιδιότυπο αποκλεισμό που επιβάλουν οι εφοπλιστές – ειδικά τον χειμώνα – και να βοηθήσουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νησιών.
Προφανώς η “ανάπτυξη” που εξασφαλίζουν για χρόνια οι εφοπλιστές, δεν αρκεί για στοιχειώδη συγκοινωνία μεταξύ
των νησιών μας ούτε και χωράει τις ανάγκες των νησιωτών.... Αρκεί η “αρπαχτή” του καλοκαιριού ενώ για τον υπόλοιπο χρόνο οι νησιώτες ας ... μεταναστεύσουν .
Η πρόσφατη ( ελέω μνημονίου 3) κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, δηλαδή ενός από τα ελάχιστα μέτρα που προβλέπονταν ως αντιστάθμιση της πολιτικής που θεωρεί τα νησιά ως τουριστικά ταμεία χωρίς εργαζόμενους, δείχνει την αντίληψη και της σημερινής, δήθεν αριστερής, κυβέρνησης. Δείχνει ακόμη και την υποκρισία των τοπικών αιρετών ( βουλευτών,δημάρχων, περιφερειάρχη κλπ) που διαμαρτύρονται για τα προβλήματα, αλλά στηρίζουν την πολιτική που τα γεννάει !
Η κατάσταση αυτή δεν προέκυψε ξαφνικά, ούτε είναι προϊόν των μνημονίων και της κρίσης που ζούμε, αλλά διαμορφώθηκε μέσα σε μια δεκαετία από την εφαρμογή των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ( κανονισμός Ε.Ε. 3577/92 « για την εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές») και την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας με αρχή τον νόμο 2932/01. Οι παρεμβάσεις αυτές χαιρετίστηκαν από τα κόμματα και τους τοπικούς παράγοντες του «ευρωπαϊκού προσανατολισμού» με τα γνωστά παραμύθια του «ευρωπαϊκού κεκτημένου», του ανταγωνισμού με κανόνες, της υγιούς επιχειρηματικότητας κ.λ.π. Θεσμοθετήθηκε έτσι η εφοπλιστική ασυδοσία και μάλιστα με το αζημίωτο της κρατικής επιχορήγησης που έφτασε να ξεπερνά τα εκατό ( 100) εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Η ζωή, δυστυχώς, δικαιώνει πλήρως τις θέσεις του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης για τα αποτελέσματα που φέρνει η πλήρης παράδοση του πλαισίου λειτουργίας της ακτοπλοΐας στα εφοπλιστικά συμφέροντα, με την αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα της ανεπαρκούς σύνδεσης των νησιών και των πανάκριβων εισιτηρίων, που το χειμώνα για τα περισσότερα νησιά παίρνει δραματικές διαστάσεις. Οι εφοπλιστές και τα συμφέροντά τους αποκλείουν τα νησιά μας, ακόμη και το καλοκαίρι, και όχι οι αγώνες των ναυτεργατών, όπως ισχυρίζεται το μαύρο μέτωπο των προσκυνητών της «αγοράς» και της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας».
Με αφορμή την πραγματικότητα της ιδιωτικής ακτοπλοΐας, όλοι και ειδικά οι νησιώτες πρέπει να βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα για το που οδηγεί η παράδοση των λιμανιών , των εθνικών οδών και γενικά των υποδομών κοινής ωφέλειας στους ιδιώτες που εφαρμόζει ταχύτατα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ με την στήριξη ΝΔ- ΠΑΣΟΚ – Ποτάμι, είτε απευθείας είτε με «αναπτυξιακές» κοινοπραξίες.
Μοναδική λύση για τους νησιώτες και τα φτωχά λαϊκά στρώματα είναι ο αγώνας στην κατεύθυνση που προτείνει το ΚΚΕ και η Λαϊκή Συσπείρωση : ο Δημόσιος Ενιαίος Φορέας Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που στα πλαίσια της Λαϊκής Οικονομίας θα λειτουργεί με βάση τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. Ο φορέας αυτός, μαζί με τον αντίστοιχο Δημόσιο Ενιαίο Φορέα Ναυπηγοεπισκευής, στα πλαίσια του κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας, μπορούν να δώσουν απάντηση στον ιδιότυπο αποκλεισμό που επιβάλουν οι εφοπλιστές – ειδικά τον χειμώνα – και να βοηθήσουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νησιών.