Δύο τροπολογίες, για τη μόνιμη, πλήρη και αποκλειστική απασχόληση ιατρικού προσωπικού και για την κατάταξη εργαζομένων ΟΤΑ, κατέθεσε το ΚΚΕ στο σχέδιο νόμου «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση» που από την Πέμπτη εισέρχεται προς συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής.
Για τα δημόσια νοσοκομεία η τροπολογία προβλέπει ότι όλοι οι εργαζόμενοι στις Δημόσιες Μονάδες Υγείας και Πρόνοιας
που εργάζονται ως επικουρικοί, με δελτίο παροχής υπηρεσιών ή με συμβάσεις μέσω του ΚΕΕΛΠΝΟ, να συνεχίσουν να εργάζονται με σχέση εργασίας μόνιμη, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Όπως τονίζεται στην εισηγητική έκθεση, η τροπολογία αποσκοπεί στην κάλυψη ενός μέρους των τεράστιων και μόνιμων αναγκών των Δημόσιων Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας. Σημειώνεται ότι οι προσλήψεις μόνιμων εργαζομένων, σε «βάθος χρόνου», που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση, δεν επαρκούν να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά και ότι η επέκταση του καθεστώτος των προσωρινών και ελαστικών εργασιακών σχέσεων όπως επικουρικοί, αποσκοπεί στη δημιουργία φτηνών και ευέλικτων εργαζόμενων που θα εναλλάσσονται ανάμεσα στην εργασία και την ανεργία.
Η τροπολογία για την κατάταξη εργαζομένων ΟΤΑ αναφέρεται στον πρώην Δήμο Ιαλυσού στη Ρόδο όπου δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία με αποτέλεσμα να εκδοθούν αποφάσεις κατάταξης πριν τη σύσταση θέσεων ΙΔΑΧ και η διαδικασία γίνεται εκ νέου αλλά με άλλη ημερομηνία πρόσληψης και οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι αυτό μπορεί στο μέλλον να έχει συνέπειες γι’ αυτούς και χωρίς να φταίνε.
Για τα δημόσια νοσοκομεία η τροπολογία προβλέπει ότι όλοι οι εργαζόμενοι στις Δημόσιες Μονάδες Υγείας και Πρόνοιας
που εργάζονται ως επικουρικοί, με δελτίο παροχής υπηρεσιών ή με συμβάσεις μέσω του ΚΕΕΛΠΝΟ, να συνεχίσουν να εργάζονται με σχέση εργασίας μόνιμη, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Όπως τονίζεται στην εισηγητική έκθεση, η τροπολογία αποσκοπεί στην κάλυψη ενός μέρους των τεράστιων και μόνιμων αναγκών των Δημόσιων Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας. Σημειώνεται ότι οι προσλήψεις μόνιμων εργαζομένων, σε «βάθος χρόνου», που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση, δεν επαρκούν να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά και ότι η επέκταση του καθεστώτος των προσωρινών και ελαστικών εργασιακών σχέσεων όπως επικουρικοί, αποσκοπεί στη δημιουργία φτηνών και ευέλικτων εργαζόμενων που θα εναλλάσσονται ανάμεσα στην εργασία και την ανεργία.
Η τροπολογία για την κατάταξη εργαζομένων ΟΤΑ αναφέρεται στον πρώην Δήμο Ιαλυσού στη Ρόδο όπου δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία με αποτέλεσμα να εκδοθούν αποφάσεις κατάταξης πριν τη σύσταση θέσεων ΙΔΑΧ και η διαδικασία γίνεται εκ νέου αλλά με άλλη ημερομηνία πρόσληψης και οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι αυτό μπορεί στο μέλλον να έχει συνέπειες γι’ αυτούς και χωρίς να φταίνε.
Για μόνιμη, πλήρη και αποκλειστική απασχόληση ιατρικού προσωπικού
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ στο
σχέδιο νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης «Ενιαίο Σύστημα
Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση,
υποχρεώσεις των προσώπων που διορίζονται στις θέσεις των άρθρων 6 και 8
του ν.4369/2016, ασυμβίβαστα και πρόληψη των περιπτώσεων σύγκρουσης
συμφερόντων και λοιπές διατάξεις».
Θέμα: Μόνιμη, πλήρης και αποκλειστική απασχόληση ιατρικού προσωπικού
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η προτεινόμενη τροπολογία αποσκοπεί στην κάλυψη ενός μέρους των τεράστιων και μόνιμων αναγκών των δημόσιων μονάδων υγείας και πρόνοιας σε στελέχωση με ειδικευμένους γιατρούς, νοσηλευτές, τεχνολόγους ιατρικών εργαστηρίων και η οποία εξυπηρετεί μόνιμες και διαρκείς ανάγκες των ασθενών.
Η πολιτική των περικοπών που αφορά και τις προσλήψεις μόνιμων γιατρών πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης καθώς και όλων των άλλων ειδικοτήτων υγειονομικών, είναι διαχρονική, εφαρμόστηκε απ’ όλες τις κυβερνήσεις, όπως και από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Οι προσλήψεις μόνιμων εργαζομένων, σε «βάθος χρόνου», που έχει εξαγγείλει η Κυβέρνηση, δεν επαρκούν να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά, που θα πολλαπλασιαστούν τόσο από τις αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης, όσο και από τη λήξη της θητείας όσων εργάζονται ως επικουρικοί ή με άλλες προσωρινές σχέσεις εργασίας.
Η επέκταση του καθεστώτος των προσωρινών και ελαστικών εργασιακών σχέσεων όπως επικουρικοί, συμβάσεις μέσω ΚΕΕΛΠΝΟ, με δελτίο παροχής υπηρεσιών, διευρύνει την προσωρινότητα και την ελαστικότητα των εργασιακών σχέσεων και αναπαράγει τα προβλήματα της έλλειψης υγειονομικών με τη λήξη των συμβάσεων. Αποσκοπεί στη δημιουργία φτηνών και ευέλικτων εργαζόμενων που θα εναλλάσσονται ανάμεσα στην εργασία και την ανεργία με ότι αυτό συνεπάγεται σε εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και δε θα επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό αφού πληρώνονται από τα έσοδα των μονάδων υγείας – πρόνοιας. Πρόκειται για πολιτική που αποσκοπεί στην εξοικονόμηση κρατικών πόρων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων.
Οι ανάγκες των ασθενών δεν έχουν προσωρινό χαρακτήρα ούτε είναι «ορισμένου χρόνου», όπως επίσης το δικαίωμα των υγειονομικών στην πλήρη δουλειά με πλήρη δικαιώματα προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αλλά και να μη διακόπτεται η συνέχεια στην άσκηση της επιστήμης τους.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, υποχρεώσεις των προσώπων που διορίζονται στις θέσεις των άρθρων 6 και 8 του ν.4369/2016, ασυμβίβαστα και πρόληψη των περιπτώσεων σύγκρουσης συμφερόντων και λοιπές διατάξεις».
Προστίθεται άρθρο ως ακολούθως:
ΑΡΘΡΟ
«Όλοι οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μονάδες υγείας και πρόνοιας που εργάζονται κατά τη δημοσίευση του νόμου ως επικουρικοί, με δελτίο παροχής υπηρεσιών ή με συμβάσεις μέσω του ΚΕΕΛΠΝΟ, μετά από αίτησή τους, συνεχίζουν να εργάζονται με σχέση εργασίας μόνιμη, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Από την ψήφιση του νόμου, καταργούνται όλες οι προηγούμενες διατάξεις νόμων, που επιβάλλουν τις προσωρινές και ελαστικές σχέσεις εργασίας όλων των εργαζομένων, που εργάζονται στις δημόσιες μονάδες υγείας και πρόνοιας.
Από τη ψήφιση του νόμου και εφεξής όλες οι προσλήψεις θα γίνονται με μία και μοναδική σχέση εργασίας, αυτής της μόνιμης πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης».
Αθήνα, 23 Νοεμβρίου 2016
Οι προτείνοντες βουλευτές,
Διαμάντω Μανωλάκου
Γιάννης Δελής
Χρήστος Κατσώτης
Γιώργος Λαμπρούλης
Θέμα: Μόνιμη, πλήρης και αποκλειστική απασχόληση ιατρικού προσωπικού
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η προτεινόμενη τροπολογία αποσκοπεί στην κάλυψη ενός μέρους των τεράστιων και μόνιμων αναγκών των δημόσιων μονάδων υγείας και πρόνοιας σε στελέχωση με ειδικευμένους γιατρούς, νοσηλευτές, τεχνολόγους ιατρικών εργαστηρίων και η οποία εξυπηρετεί μόνιμες και διαρκείς ανάγκες των ασθενών.
Η πολιτική των περικοπών που αφορά και τις προσλήψεις μόνιμων γιατρών πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης καθώς και όλων των άλλων ειδικοτήτων υγειονομικών, είναι διαχρονική, εφαρμόστηκε απ’ όλες τις κυβερνήσεις, όπως και από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Οι προσλήψεις μόνιμων εργαζομένων, σε «βάθος χρόνου», που έχει εξαγγείλει η Κυβέρνηση, δεν επαρκούν να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά, που θα πολλαπλασιαστούν τόσο από τις αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης, όσο και από τη λήξη της θητείας όσων εργάζονται ως επικουρικοί ή με άλλες προσωρινές σχέσεις εργασίας.
Η επέκταση του καθεστώτος των προσωρινών και ελαστικών εργασιακών σχέσεων όπως επικουρικοί, συμβάσεις μέσω ΚΕΕΛΠΝΟ, με δελτίο παροχής υπηρεσιών, διευρύνει την προσωρινότητα και την ελαστικότητα των εργασιακών σχέσεων και αναπαράγει τα προβλήματα της έλλειψης υγειονομικών με τη λήξη των συμβάσεων. Αποσκοπεί στη δημιουργία φτηνών και ευέλικτων εργαζόμενων που θα εναλλάσσονται ανάμεσα στην εργασία και την ανεργία με ότι αυτό συνεπάγεται σε εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και δε θα επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό αφού πληρώνονται από τα έσοδα των μονάδων υγείας – πρόνοιας. Πρόκειται για πολιτική που αποσκοπεί στην εξοικονόμηση κρατικών πόρων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων.
Οι ανάγκες των ασθενών δεν έχουν προσωρινό χαρακτήρα ούτε είναι «ορισμένου χρόνου», όπως επίσης το δικαίωμα των υγειονομικών στην πλήρη δουλειά με πλήρη δικαιώματα προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αλλά και να μη διακόπτεται η συνέχεια στην άσκηση της επιστήμης τους.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, υποχρεώσεις των προσώπων που διορίζονται στις θέσεις των άρθρων 6 και 8 του ν.4369/2016, ασυμβίβαστα και πρόληψη των περιπτώσεων σύγκρουσης συμφερόντων και λοιπές διατάξεις».
Προστίθεται άρθρο ως ακολούθως:
ΑΡΘΡΟ
«Όλοι οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μονάδες υγείας και πρόνοιας που εργάζονται κατά τη δημοσίευση του νόμου ως επικουρικοί, με δελτίο παροχής υπηρεσιών ή με συμβάσεις μέσω του ΚΕΕΛΠΝΟ, μετά από αίτησή τους, συνεχίζουν να εργάζονται με σχέση εργασίας μόνιμη, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Από την ψήφιση του νόμου, καταργούνται όλες οι προηγούμενες διατάξεις νόμων, που επιβάλλουν τις προσωρινές και ελαστικές σχέσεις εργασίας όλων των εργαζομένων, που εργάζονται στις δημόσιες μονάδες υγείας και πρόνοιας.
Από τη ψήφιση του νόμου και εφεξής όλες οι προσλήψεις θα γίνονται με μία και μοναδική σχέση εργασίας, αυτής της μόνιμης πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης».
Αθήνα, 23 Νοεμβρίου 2016
Οι προτείνοντες βουλευτές,
Διαμάντω Μανωλάκου
Γιάννης Δελής
Χρήστος Κατσώτης
Γιώργος Λαμπρούλης
Για την κατάταξη εργαζομένων ΟΤΑ
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ στο
σχέδιο νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης «Ενιαίο Σύστημα
Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση,
υποχρεώσεις των προσώπων που διορίζονται στις θέσεις των άρθρων 6 και 8
του ν.4369/2016, ασυμβίβαστα και πρόληψη των περιπτώσεων σύγκρουσης
συμφερόντων και λοιπές διατάξεις».
Θέμα: Κατάταξη εργαζομένων ΟΤΑ
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο ΟΤΑ Δωδεκανήσου και το ΑΣΕΠ πήραν αντίστοιχα τις αριθμ. 32/16-12-2004 και 98/15-03-2005 αποφάσεις για τη συνδρομή των προϋποθέσεων υπαγωγής κάποιων υπαλλήλων στις διατάξεις του άρθρου 11 του Π.Δ. 164/2005
Σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1,2 και 3 του άρθρου 1 του νόμου αυτού ρυθμίζεται η διαδικασία κατάταξης σε θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του προσωπικού μεταξύ άλλων και των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των συνδέσμων των ΟΤΑ καθώς και των νομαρχιακών, των δημοτικών και των κοινοτικών επιχειρήσεων, των οποίων οι συμβάσεις συνιστούν συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, και κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004.
Η διαδικασία της παρ.2 δεν τηρήθηκε από τον πρώην Δήμο Ιαλυσού, με αποτέλεσμα να εκδοθούν αποφάσεις κατάταξης πριν τη σύσταση θέσεων ΙΔΑΧ όπως προβλέπεται στο συγκεκριμένο άρθρο. Διαπιστώθηκε τώρα αυτή η παράλειψη και γίνεται εκ νέου η διαδικασία αλλά ως ημερομηνία πρόσληψης που αναφέρεται στην παρ.5 του άρθρου 1 του Ν.3320/2005 θα θεωρηθεί η σημερινή εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία. Οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι αυτό μπορεί στο μέλλον να έχει συνέπειες γι’ αυτούς και χωρίς να φταίνε.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, υποχρεώσεις των προσώπων που διορίζονται στις θέσεις των άρθρων 6 και 8 του ν.4369/2016, ασυμβίβαστα και πρόληψη των περιπτώσεων σύγκρουσης συμφερόντων και λοιπές διατάξεις».
Προστίθεται άρθρο ως ακολούθως:
ΑΡΘΡΟ
«Το τελευταίο εδάφιο της παρ.5 του άρθρου 1 του Ν.3320/2005, έχει ισχύ και σε αποφάσεις κατάταξης που έχουν εκδοθεί εκ παραδρομής πριν τη διαδικασία της παρ.2 του άρθρου 1 του Ν.3320/2005, ανεξαρτήτως του χρόνου ολοκλήρωσης της κατά τα ανωτέρω διαδικασίας».
Θέμα: Κατάταξη εργαζομένων ΟΤΑ
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο ΟΤΑ Δωδεκανήσου και το ΑΣΕΠ πήραν αντίστοιχα τις αριθμ. 32/16-12-2004 και 98/15-03-2005 αποφάσεις για τη συνδρομή των προϋποθέσεων υπαγωγής κάποιων υπαλλήλων στις διατάξεις του άρθρου 11 του Π.Δ. 164/2005
Σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1,2 και 3 του άρθρου 1 του νόμου αυτού ρυθμίζεται η διαδικασία κατάταξης σε θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του προσωπικού μεταξύ άλλων και των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των συνδέσμων των ΟΤΑ καθώς και των νομαρχιακών, των δημοτικών και των κοινοτικών επιχειρήσεων, των οποίων οι συμβάσεις συνιστούν συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, και κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004.
Η διαδικασία της παρ.2 δεν τηρήθηκε από τον πρώην Δήμο Ιαλυσού, με αποτέλεσμα να εκδοθούν αποφάσεις κατάταξης πριν τη σύσταση θέσεων ΙΔΑΧ όπως προβλέπεται στο συγκεκριμένο άρθρο. Διαπιστώθηκε τώρα αυτή η παράλειψη και γίνεται εκ νέου η διαδικασία αλλά ως ημερομηνία πρόσληψης που αναφέρεται στην παρ.5 του άρθρου 1 του Ν.3320/2005 θα θεωρηθεί η σημερινή εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία. Οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι αυτό μπορεί στο μέλλον να έχει συνέπειες γι’ αυτούς και χωρίς να φταίνε.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, υποχρεώσεις των προσώπων που διορίζονται στις θέσεις των άρθρων 6 και 8 του ν.4369/2016, ασυμβίβαστα και πρόληψη των περιπτώσεων σύγκρουσης συμφερόντων και λοιπές διατάξεις».
Προστίθεται άρθρο ως ακολούθως:
ΑΡΘΡΟ
«Το τελευταίο εδάφιο της παρ.5 του άρθρου 1 του Ν.3320/2005, έχει ισχύ και σε αποφάσεις κατάταξης που έχουν εκδοθεί εκ παραδρομής πριν τη διαδικασία της παρ.2 του άρθρου 1 του Ν.3320/2005, ανεξαρτήτως του χρόνου ολοκλήρωσης της κατά τα ανωτέρω διαδικασίας».
ΣΧΕΤΙΚΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ» ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ