Ανοδική πορεία ακολουθεί η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον «προβλήτα 1» του ΟΛΠ, που πέρασε πρόσφατα στην ιδιοκτησία της COSCO. Σύμφωνα με διευθυντικά στελέχη της κινέζικης πολυεθνικής, τα εμπορευματοκιβώτια που διακινήθηκαν από την αρχή της χρονιάς έως τον Απρίλη, αυξήθηκαν στα 163.000, από 90.000 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η πολυεθνική σχεδιάζει νέες επενδύσεις, εκφράζει όμως την ανησυχία της για το μεγάλο «μισθολογικό κόστος», που απορροφά το 50% των εσόδων της. Σαν «αντίδοτο» παρουσιάζονται οι συνταξιοδοτήσεις αλλά και το πρόγραμμα εθελούσιων εξόδων και μετατάξεων, με κρατική στήριξη, για να απαλλαγεί η εταιρεία από παλιούς και πιο ακριβούς εργαζόμενους.
Ορόσημο, ωστόσο, θεωρείται από τα στελέχη της εταιρείας η επαναδιαπραγμάτευση της ΣΣΕ τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, οπότε αναμένεται να γίνει κανονική «σφαγή». Τα ίδια, βέβαια, συμβαίνουν και σε όλες τις «επενδύσεις», ελληνικές, αμερικανικές, γερμανικές, ρωσικές, οι οποίες διακρίνονται από δυο βασικά χαρακτηριστικά: Την απλόχερη κρατική στήριξη, με έμμεσα και άμεσα προνόμια και ενισχύσεις στους επενδυτές, και βέβαια τις αντεργατικές ανατροπές και το βάθεμα της εκμετάλλευσης, στη βάση ψηφισμένων νόμων της κυβέρνησης, με στόχο την εξίσωση στα κατώτερα όρια όλων των εργαζομένων, ακόμα και αυτών που διατηρούσαν έως τώρα ένα σχετικά καλύτερο επίπεδο μισθών και δικαιωμάτων. Κάπως έτσι, έρχεται η ...ανάπτυξη.