Οι θέσεις μας για το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου και τα
δημοτικά τέλη του 2020, όπως παρουσιάστηκαν στην τελευταία συνεδρίαση του
Δημοτικού Συμβουλίου έχουν ως εξής:
Α. ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Για μια ακόμα
χρονιά ο Δήμος μας και η Τοπική Διοίκηση
γενικότερα στερούνται τους εντελώς
απαραίτητους πόρους για να καλυφθούν στοιχειωδώς οι συσσωρευμένες ανάγκες της
καθημερινότητας και να προγραμματιστούν τα απαραίτητα έργα υποδομής. Ο
δημοσιονομικός «κορσές» που επιβάλλεται από τις κυβερνητικές επιλογές και το
μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα σταθερότητας «καταδικάζει» την Πάρο να αντιμετωπίσει τις ανάγκες της για το 2020
με 328.000 ευρώ!!!
Φυσικά η
Δημοτική Αρχή κουβέντα για όλα αυτά. Καμιά διάθεση αμφισβήτησης και αντίστασης
στην κυρίαρχη πολιτική που «κόβει» από τους Δήμους και τις Περιφέρειες , αλλά
«βρίσκει» για τους «άγιους σκοπούς» του μεγάλου κεφαλαίου. Καμιά διάθεση από
μέρους της για την ενημέρωση του παριανού λαού και την κινητοποίηση του.
Στο
τεχνικό πρόγραμμα δεν εγγράφονται κονδύλια ή δεν επαρκούν, για μελέτες ή έργα :
1 Για πολιτική
προστασία (αντισεισμική, αντιπυρική και αντιπλημμυρική θωράκιση).
2 Για την αντιμετώπιση
των τεράστιων αναγκών σχολικής στέγης κάθε βαθμίδας.
3 Για
την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων με έργα αξιοποίησης χώρων
αναψυχής, περιπάτου, άθλησης, πολιτισμού, διασφάλισης ελεύθερων χώρων, ασφαλούς
κίνησης πεζών, αντιμετώπισης κυκλοφοριακών προβλημάτων.
4 Για συντήρηση και
επέκταση του δημοτικού οδικού δικτύου.
5 Για το 2ο
Κοιμητήριο που θα εξυπηρετεί Παροικιά και Νάουσα.
6 Για την διαχείριση
και αποκομιδή των απορριμμάτων
Είναι καθαρό
ότι σε αυτά τα κρίσιμα για την ζωή των κάτοικων μας ζητήματα συγκρούονται δυο
εκ διαμέτρου αντίθετες λογικές.
Η κυρίαρχη, που
βλέπει τις λαϊκές ανάγκες είτε ως κόστος είτε ως πεδίο κερδοφορίας και η
πολιτική που αντιμετωπίζει τις λαϊκές ανάγκες ως οδηγό της ανάπτυξης, προϋπόθεση
για την οργάνωση της οικονομίας και της κοινωνίας με βάση αυτές τις ανάγκες.
Αν κατηγορούμε
τη Δημοτική Αρχή για κάτι, είναι ακριβώς γι αυτό. Έχει ταυτιστεί στη πράξη
ανεξάρτητα από προθέσεις με την πρώτη λογική.
Αυτό
αποτυπώνεται και στο φετινό τεχνικό πρόγραμμα, που δεν έχει το πολιτικό στίγμα
της εξυπηρέτησης της καθημερινότητας, δεν ιεραρχεί τις ανάγκες του χτες και του
σήμερα των παριανών που περιμένουν ένα θετικό διέξοδο και λύσεις στα προβλήματα
, δεν δίνει προοπτική γι αυτά, παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις της Δημοτικής
Αρχής.
Σαν να μην φτάνουν όλα αυτά, το κράτος και η κυβέρνηση δεν αφήνουν όποιον
διαφωνεί να κάνει έστω μία πρόταση αφού «οι τυχόν εναλλακτικές προτάσεις πρέπει να συνοδεύονται
από εισήγηση της αρμόδιας τεχνικής υπηρεσίας», όταν αυτή δεν μπορεί να
ανταποκριθεί λόγω έλλειψης προσωπικού στα βασικά καθήκοντά της.
Β. ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ
ΤΕΛΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ & ΗΛΕΚΤΡΩΦΩΤΙΣΜΟΥ
Τις παρακάτω προτάσεις, τις καταθέτουμε επί σειρά ετών στο
Δημοτικό Συμβούλιο και κάθε φορά το επιχείρημα της Δημοτικής Αρχής ήταν ότι θα
το μελετήσει για τον επόμενο χρόνο. Το ίδιο συνέβη και φέτος ανεξάρτητα από
προθέσεις.
Προτείναμε :
Δικαιούχοι πλήρους απαλλαγής
1.
Άποροι
2.
Πολύτεκνοι με τέσσερα προστατευόμενα τέκνα και άνω,
με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 €.
3.
Τρίτεκνοι με τρία προστατευόμενα τέκνα με ετήσιο
οικογενειακό εισόδημα έως 25.000 €
4.
Άτομα με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας
μεγαλύτερο ή ίσο του 67%, και ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 30.000€ .
5.
Χήρος-Χήρα που δεν έχει τελέσει άλλο γάμο, με 1
ή 2 προστατευόμενα τέκνα και ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 20.000€.
6.
Μονογονεϊκές οικογένειες των περιπτώσεων
απόκτησης τέκνου -ων χωρίς γάμο ή χωρίς σύμφωνο συμβίωσης των γονέων, με
προστατευόμενα τέκνα και ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 20.000€.
7.
Μακροχρόνια Άνεργα Ζευγάρια ( πάνω από 1 έτος )
οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ, δηλώνουν στην φορολογική
δήλωση μόνο μία κατοικία έως 120 τ.μ για τον χώρο κύριας χρήσης και έχουν
ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 7.000€.
Σημείωση: Η απαλλαγή αφορά μόνο την περίπτωση
ανεργίας του πρώτου και της δεύτερης
υπόχρεου στην φορολογική δήλωση και όχι στα φιλοξενούμενα τέκνα.
Δικαιούχοι απαλλαγής κατά το 50%
1.
Πολύτεκνοι με τέσσερα προστατευόμενα τέκνα και
άνω, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 30.001 έως 40.000 €.
2.
Τρίτεκνοι με τρία προστατευόμενα τέκνα με ετήσιο
οικογενειακό εισόδημα από 25.001 έως 30.000 €
3.
Άτομα με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας
μεγαλύτερο ή ίσο του 67% και ετήσιο οικογενειακό εισόδημα από 30.001 έως
40.000€.
4.
Μακροχρόνια Άνεργοι( πάνω από 1 έτος ) οι οποίοι
θα είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ, δηλώνουν στην φορολογική δήλωση
μόνο μία κατοικία έως 120 τ.μ για τον χώρο κύριας χρήσης και έχουν ετήσιο
οικογενειακό εισόδημα έως 7.000€.
Σημείωση: Η απαλλαγή αφορά μόνο
την περίπτωση ανεργίας του πρώτου ή
της δεύτερης υπόχρεου στην φορολογική δήλωση και όχι στα φιλοξενούμενα τέκνα.
5.
Δικαιούχοι ΚΕΑ που δηλώνουν στην φορολογική
δήλωση μόνο μία κατοικία έως 120 τ.μ για τον χώρο κύριας χρήσης.
Στους ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ
κατηγορία για με αυξημένο συντελεστή για τα πολυκαταστήματα.
ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΑΠ Από 0,00035 σε 0,00025
ΤΕΛΗ ΣΦΑΓΕΙΟΥ
1. Τα τέλη ζύγισης να εκλείψουν αφού η
ζυγαριά για ζωντανά ζώα δεν λειτουργεί, δεν είναι απαραίτητη, και πρέπει να αφαιρεθεί.
2. Τα τέλη ψύξης πρέπει να ισχύουν για
παραμονή στα ψυγεία πέραν του 24ώρου και για τα ύποπτα μέχρι την αποδέσμευση
τους από την κτηνιατρική υπηρεσία.
3. Η υπηρεσία<< καθαρισμός
πατσά>> να αφαιρεθεί γιατί μόνο παρεξηγήσεις μπορεί να δημιουργήσει.
4. Να προστεθεί μια κατηγορία τελών σφαγής
για αμνοερίφια κάτω των 10 κιλών βάρους κρέατος κατά την περίοδο του Πάσχα, στα
2,8 ευρώ.
Οι προτάσεις για τα
τέλη σφαγείου έγιναν εν μέρει αποδεκτές από την Δημοτική Αρχή.
Πάρος 11-12-19