Παρασκευή 7 Αυγούστου 2020

Για την σύσκεψη με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γ. Πλακιωτάκη


Στην χθεσινή σύσκεψη με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γ. Πλακιωτάκη στο Δημαρχείο της Πάρου, θέσαμε τα παρακάτω:



1.      Ναυάγιο «ΣΑΜΙΝΑ». Η εγκληματική ευθύνη κάποιων οδήγησε στο θάνατο 81 ανθρώπους. Σήμερα η εγκληματική ευθύνη δεν μπορεί να υποβαθμίσει  το θαλάσσιο περιβάλλον, την υγεία κατοίκων και επισκεπτών. Από τη πρώτη στιγμή είπαμε ότι οι δηλώσεις του Υπουργού στις 6 Ιουλίου κινούνται σε θετική κατεύθυνση αλλά θα πρέπει να συνοδεύονται και από αντίστοιχες πράξεις. Εκτιμούμε το γεγονός ότι υλοποιείται αυτή τη στιγμή ο σχεδιασμός της απάντλησης των εναπομεινάντων πετρελαιοειδών, αν και κάποιοι πριν από 20 χρόνια μας διαβεβαίωναν ότι
είχε γίνει πλήρης απάντληση. Αναμένουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα την ανακοίνωση του Υπουργού βάση του νόμου 2881/01 περί ναυαγίων, για την ανέλκυση και απομάκρυνση του «ΣΑΜΙΝΑ»


2.      Πρωτόκολλο επιβατών στα πλοία. Είπαμε στον Υπουργό ότι η κυβερνητική απόφαση  για αύξηση του ποσοστού της μεταφοράς του συνολικού αριθμού επιβατών των πλοίων στο ογδόντα τοις εκατό (80%) ή στο ογδόντα πέντε τοις εκατό (85%) εφόσον το πλοίο διαθέτει καμπίνες, υποβαθμίζει την προστασία της Δημόσιας Υγείας μπροστά στα εφοπλιστικά συμφέροντα. Το κράτος βέβαια δεν διαθέτει πλοία, αλλά για λόγους δημοσίου συμφέροντος μπορούσε να απαιτήσει τη δρομολόγηση και άλλων πλοίων προασπίζοντας τη Δημόσια Υγεία και εξυπηρετώντας  κατοίκους και επισκέπτες με δεδομένη την αυξημένη ζήτηση των ημερών του Αυγούστου.

Ταυτόχρονα θέσαμε τα ζητήματα της Δημόσιας Υγείας στο νησί, όπου η ενίσχυση του Κέντρου Υγείας από τη κυβέρνηση, παραμένει κενό γράμμα σε μέσα και προσωπικό.



3.      Master plan λιμένα Παροικιάς

Επισημάναμε τις ευθύνες της Δημοτικής Αρχής του Μ. Κωβαίου, που έχει χειριστεί εν κρυπτώ τη μελέτη αυτή, της οποίας η δεύτερη φάση έπρεπε να έχει παραδοθεί εδώ και τρία χρόνια. Διαφωνούμε με την «φαραωνική» αντίληψη της μελέτης, που υποκύπτοντας σε επιχειρηματικά συμφέροντα προσπαθεί να τα «χωρέσει» όλα μέσα σε αυτή (θέση κρουαζιερόπλοιου 200μ., μαρίνα 300 θέσεων, θέσεις mega yacht κλπ), με προφανές αποτέλεσμα την υποβάθμιση του κόλπου της Παροικιάς στο όνομα της «ανάπτυξης».


4.      Τιμές εισιτηρίων και ΦΠΑ

Θέσαμε το ζήτημα της μείωσης των τιμών των εισιτηρίων που σε καμιά περίπτωση δεν έχουν αντιστοιχία με αντίστοιχες χιλιομετρικές αποστάσεις επι της στεριάς και της επαναφοράς των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ.


5.      Εμπορικό Λιμάνι. Ξεκαθαρίσαμε στον Υπουργό ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για Εμπορικό Λιμάνι χωρίς να υπάρξει παράλληλη μελέτη για την χάραξη νέου οδικού άξονα προς αυτό, που δεν υποβαθμίζει το δομημένο περιβάλλον της περιοχής.


6.      Μικρά αλιευτικά καταφύγια και άλλες παρεμβάσεις. Επισημαίνοντας ότι όλα αυτά τα μικρά καταφύγια είναι παράνομα με αποτέλεσμα κανένα έργο προστασίας και αναβάθμισης να μη μπορεί να γίνει, ζητήσαμε τη νομιμοποίηση τους.



Πάρος 5-8-20