Οδύσσεια
για τους νησιώτες έχει γίνει η μετακίνηση τόσο από και προς τον
Πειραιά, όσο και μεταξύ των νησιών, με την αποδρομολόγηση πλοίων από τις
ακτοπλοϊκές γραμμές.
Κι ενώ εκατοντάδες νησιώτες δεν έβρισκαν εισιτήρια την περίοδο των γιορτών και αναγκαζόντουσαν να παραμένουν στην Αθήνα για παραπάνω ημέρες, το Υπουργείο Ναυτιλίας αντί να δρομολογεί πλοία, συμφωνούσε στην αποδρομολόγησή τους.
Η διακοπή της γραμμής από Ραφήνα προς Σύρο του «Superferry II» της εταιρείας Golden Star Ferries μέσα στον
Ιανουάριο, έχει δυσκολέψει ακόμα περισσότερο τη ζωή των νησιωτών σε μετακίνηση και μεταφορά εμπορευμάτων.
Οι εφοπλιστές συμπεριφέρονται σαν να είναι οι θάλασσες τσιφλίκι τους, με μοναδικό κριτήριο για να πλησιάσουν τα νησιά το κέρδος και οι κρατικές επιδοτήσεις. Για να θωρακίσουν την κερδοφορία τους, μειώνουν διαρκώς τον ακτοπλοϊκό στόλο. Μόνο την τελευταία 4ετία σύμφωνα με επίσημα στοιχεία έχουν ακινητοποιήσει 44 πλοία και συνεχίζουν, με την υπογραφή του υπουργείου Ναυτιλίας, να έχουν εν πλω γέρικα πλοία που θα έπρεπε να είναι στο διαλυτήριο, μετατρέποντας τα ταξίδια σε οδύσσειες, εξαντλώντας πληρώματα και πλοία.
Τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που τσεπώνουν από τις κρατικές επιδοτήσεις με πρόσχημα τις άγονες γραμμές, τους φαίνονται «αστεία ποσά» όπως τα χαρακτήρισαν οι ίδιοι. Αξιώνουν και πιέζουν για περισσότερα, με την κυβέρνηση ν’ ανταποκρίνεται «τρέχοντας» το μεταφορικό ισοδύναμο.
Τόσο η σημερινή κυβέρνηση, όσο και οι προηγούμενες, τους φιλοδώρησαν με μύρια όσα προνόμια και νομοθετικές ρυθμίσεις, παρ’ όλα αυτά αξιώνουν πάντα περισσότερα, ενώ καταγράφουν -όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες- εκατομμύρια κέρδη.
Από κοντά και η Τοπική Διοίκηση που καλλιεργεί προσδοκίες στους νησιώτες, ότι θα λυθεί το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σύμφωνα με τις ανάγκες τους, με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου.
Άλλη μια εξαπάτηση, γιατί όσο είναι στα χέρια των εφοπλιστών η ακτοπλοΐα, το μεταφορικό έργο θα σχετίζεται άμεσα με τα συμφέροντα του επιχειρηματία και όχι με την κάλυψη των αναγκών, ούτε των νησιωτών, ούτε των ναυτεργατών.
Με ή χωρίς μεταφορικό ισοδύναμο, οι εφοπλιστές θα εκτελούν γραμμές που παρουσιάζουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον, θα επιτίθενται στα δικαιώματα των ναυτεργατών, δεν θα αποφεύγεται ο κίνδυνος της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, καλεί τα σωματεία, τους μαζικούς φορείς, τους κατοίκους των νησιών, ν' αγωνιστούν για Δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας με σύγχρονα καράβια για ασφαλή, τακτικά δρομολόγια χειμώνα-καλοκαίρι και φθηνά εισιτήρια.
Απαιτεί, εδώ και τώρα, η κυβέρνηση να δώσει λύση με τη δρομολόγηση πλοίων, που θα καλύπτουν καθημερινά την εξυπηρέτηση των νησιών.
Κι ενώ εκατοντάδες νησιώτες δεν έβρισκαν εισιτήρια την περίοδο των γιορτών και αναγκαζόντουσαν να παραμένουν στην Αθήνα για παραπάνω ημέρες, το Υπουργείο Ναυτιλίας αντί να δρομολογεί πλοία, συμφωνούσε στην αποδρομολόγησή τους.
Η διακοπή της γραμμής από Ραφήνα προς Σύρο του «Superferry II» της εταιρείας Golden Star Ferries μέσα στον
Ιανουάριο, έχει δυσκολέψει ακόμα περισσότερο τη ζωή των νησιωτών σε μετακίνηση και μεταφορά εμπορευμάτων.
Οι εφοπλιστές συμπεριφέρονται σαν να είναι οι θάλασσες τσιφλίκι τους, με μοναδικό κριτήριο για να πλησιάσουν τα νησιά το κέρδος και οι κρατικές επιδοτήσεις. Για να θωρακίσουν την κερδοφορία τους, μειώνουν διαρκώς τον ακτοπλοϊκό στόλο. Μόνο την τελευταία 4ετία σύμφωνα με επίσημα στοιχεία έχουν ακινητοποιήσει 44 πλοία και συνεχίζουν, με την υπογραφή του υπουργείου Ναυτιλίας, να έχουν εν πλω γέρικα πλοία που θα έπρεπε να είναι στο διαλυτήριο, μετατρέποντας τα ταξίδια σε οδύσσειες, εξαντλώντας πληρώματα και πλοία.
Τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που τσεπώνουν από τις κρατικές επιδοτήσεις με πρόσχημα τις άγονες γραμμές, τους φαίνονται «αστεία ποσά» όπως τα χαρακτήρισαν οι ίδιοι. Αξιώνουν και πιέζουν για περισσότερα, με την κυβέρνηση ν’ ανταποκρίνεται «τρέχοντας» το μεταφορικό ισοδύναμο.
Τόσο η σημερινή κυβέρνηση, όσο και οι προηγούμενες, τους φιλοδώρησαν με μύρια όσα προνόμια και νομοθετικές ρυθμίσεις, παρ’ όλα αυτά αξιώνουν πάντα περισσότερα, ενώ καταγράφουν -όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες- εκατομμύρια κέρδη.
Από κοντά και η Τοπική Διοίκηση που καλλιεργεί προσδοκίες στους νησιώτες, ότι θα λυθεί το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σύμφωνα με τις ανάγκες τους, με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου.
Άλλη μια εξαπάτηση, γιατί όσο είναι στα χέρια των εφοπλιστών η ακτοπλοΐα, το μεταφορικό έργο θα σχετίζεται άμεσα με τα συμφέροντα του επιχειρηματία και όχι με την κάλυψη των αναγκών, ούτε των νησιωτών, ούτε των ναυτεργατών.
Με ή χωρίς μεταφορικό ισοδύναμο, οι εφοπλιστές θα εκτελούν γραμμές που παρουσιάζουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον, θα επιτίθενται στα δικαιώματα των ναυτεργατών, δεν θα αποφεύγεται ο κίνδυνος της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, καλεί τα σωματεία, τους μαζικούς φορείς, τους κατοίκους των νησιών, ν' αγωνιστούν για Δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας με σύγχρονα καράβια για ασφαλή, τακτικά δρομολόγια χειμώνα-καλοκαίρι και φθηνά εισιτήρια.
Απαιτεί, εδώ και τώρα, η κυβέρνηση να δώσει λύση με τη δρομολόγηση πλοίων, που θα καλύπτουν καθημερινά την εξυπηρέτηση των νησιών.